»Tako se za čim večje poenotenje tudi nacionalno fiskalno pravilo določi z omejitvijo rasti izdatkov, ki zagotavlja, da se javnofinančni primanjkljaj zniža in srednjeročno obdrži pod tremi odstotki BDP-ja, hkrati pa se obdrži srednjeročnost dolga.«
»Če je obrestna mera nižja od rasti BDP-ja, potem se vi lahko zadolžujete in se delež dolga v bruto domačem proizvodu ne bo podaljševal. Skratka, lahko imate 20 let primanjkljaj, pa še vedno spoštujete evropska pravila, ne spoštujete pa slovenske ustave, ker proračun ni uravnotežen brez zadolževanja.«
»S takšnim popravkom je delovanje fiskalnega sveta tisti dan, ko začne zakon veljati, onemogočeno. Če sprejmemo kak odlog za prilagoditev, moral bi biti dolg, pa to ni racionalno. V primerjavi s polovico plače, kot v povprečju zdaj plačujemo za te storitve, bi morali plačevati tri do štiri plače.«
»Države EU-ja se strinjajo, da bi šlo za nacionalne odstopne klavzule, ki bi jih kolektivno vložile vse države, ki potrebujejo fiskalni prostor za povečanje obrambnih izdatkov.«
»Tu vidimo, kako nepremišljena je bila doslej vladna politika. Najprej so na veliko zviševali, na primer plače za 600 milijonov na leto. Zdaj pa bodo to vzeli nazaj in zdi se, kot da so poplave prav priročen izgovor za ta ukrep.«
»Ker gre za izjemen dogodek, bi stroške sanacije lahko seveda izključili iz te formule in verjetno pri tem ne bo večjih težav, bo pa treba to Evropski komisiji dokazati in nakazati pot, kako bomo dosegli zdrave javne finance v prihodnjih letih. Bolj kot fiskalno pravilo, ki je samo orodje za vodenje zdravih javnih financ, nas morajo skrbeti finančni trgi. Mi se zadolžujemo za milijarde, milijarde, milijarde … zdaj že četrto, peto leto. Ko bodo finančni trgi ugotovili, da morda ne znamo upravljati javnih financ, lahko skočijo obresti in potem smo lahko res v zelo težkem položaju.«
»Vlada je te korake preskočila in najprej skočila na obdavčitev ljudi ter podjetij. Ta korak je zagotovo najlažji, dokler še obstaja psihološki občutek, da je treba pomagati. Slej ko prej ta solidarnost nekako izzveni.«
»Javni dolg in inflacija sta visoka, gospodarske razmere so sicer boljše od prvotnih napovedi, a še vedno ne moremo govoriti o dobrih razmerah.«
»Ustavno varovano jedro pravice do zdravstvenega varstva v zvezi s pravico do socialne varnosti je zahteva, da sposobnosti plačila ni prepuščena oskrba s tistimi zdravstvenimi storitvami in izdelki, za katere je mogoče, ob upoštevanju materialnega napredka družbe in v njenih ustaljenih civilizacijskih merilih, zaključiti, da omejevanje njihove dostopnosti glede na merilo zmožnosti za plačilo nasprotuje človeškemu dostojanstvu.«
»V koliko se bomo držali fiskalnega pravila in znižali dolg nazaj proti 60 odstotkom BDP-ja, bomo pripravljeni na naslednjo krizo, kar se je izkazalo za bistven pomen pri soočanju s pandemijo covida-19. Svež dokaz, kako nujno potrebujemo fiskalno pravilo in politike, ki ga upoštevajo.«
»Menim, da so protikoronski ukrepi, s katerimi so bila podjetja v veliki meri zavarovana pred posledicami zapiranj, in nadaljevanje ekspanzivne monetarne politike Evropske centralne banke spodbudili gospodarsko aktivnost.«
»Ob predpostavki, da bo vojna v Ukrajini dovolj kratka in ne bo treba povečevati izdatkov za obrambo države, bi se morala Slovenija posvetiti stalnim razvojnim vprašanjem.«